Boende
Hem
Information och uppdateringar om vad som är aktuellt för föreningens alla medlemmar
Hem är föreningens motsvarighet till ”första sida” i applikationen. Här kan du ta del av viktig informationen om din bostadsrättsförening.
Nyhetsflödet ger dig aktuella uppdateringar från styrelsen och fastighetsförvaltaren om vad som händer i föreningen, exempelvis aktiviteter kopplade till fastigheterna, stämmor, renoveringar etc.
Du kan även ta del av bilder och övrig information som kan vara bra att veta om föreningen.
Ärendehantering
Följ upp era ärenden
Underlätta uppföljningen och hanteringen av era ärenden i appen och på webben. Alla användare kan skicka in och följa upp sina egna ärenden samtidigt som styrelse/admin kan följa upp alla ärenden kopplade till fastigheterna.
Chatt
Chatten förenklar kommunikationen och skapar bättre gemenskap för medlemmarna i föreningen. Här kan du skicka privata meddelande, skapa grupper och skicka meddelande till styrelsen.
I chatten har du som boende i föreningen möjligheten att skicka privata meddelanden till andra medlemmar, ställa Allmänna frågor, skicka Styrelse meddelande och skapa grupper.
Få möjlighet att se vilka tidigare frågor som ställts till styrelsen av andra medlemmar. Prata om hur fin innergården blev efter vårstädningen, diskutera den tidigare årsstämman eller bestäm tid för gemensam hundrastning. Möjligheterna är oändliga!
I Felanmälan kan ni skicka ärenden till förvaltningsbolaget att hantera.
Med felanmälan blir det lättare för alla boenden att skicka in felanmälningar som berör era fastigheter och hem. Skippa krånglet att behöva skriva i namn, förening, övrig information etc gång på gång vid varje felanmälan.
Med Loomer laddas informationen från ert konto för att förenkla själva felanmälan för dig som rapporterar in felet och så att även de som ska åtgärda felet lättare kan lösa problemet.
Felanmälan
Information
Gör viktig information mer lättillgänglig och underlätta funktioner. Se till så att alla medlemmar enkelt kan nå den informationen de behöver, samt kan boka tvättstuga, skicka in felanmälan och mycket mer direkt från mobilen.
Under information kan du som boende använda två kategorier, ”Funktioner” och ”Information”. Under funktioner har du möjligheten att exempelvis skicka Felanmälan, Stadgar, Tvättstugebokning och Dokument. Under Information kan du läsa och ta del av nödvändig information som berör föreningen.
Styrelsen kan använda samma funktioner som resterande medlemmar under Information. De kan också administrera denna sida för att bestämma vad som ska finnas tillgängligt för alla medlemmar.
Information ingår i Loomers basutbud, utan extra kostnad.
Dokumenthantering
Tillgängliggör viktiga dokument och information som stadgar, årsredovisningar m.m till de som behöver den.
Skapa er egna dokumentstruktur som tillgängliggör viktiga dokument och information både på webben och i appen.
Dela upp strukturen vid behov mellan styrelse/admin och övriga boenden för att underlätta administrationen så att rätt information kommer till rätt användare.
Dokumenhanteringen ingår i Loomers basutbud, utan extra kostnad oavsett antalet uppladdade dokument.