top of page
Stockholm Sweden Panorama

Bostadsrättsförening

Information och uppdateringar om vad som är aktuellt för föreningens alla medlemmar

Hem är föreningens motsvarighet till ”första sida” i applikationen. Här kan du ta del av viktig informationen om din förening.

 

Nyhetsflödet ger dig aktuella uppdateringar från styrelsen och förvaltaren om vad som händer i föreningen, exempelvis aktiviteter kopplade till fastigheterna, stämmor, renoveringar etc.

 

Du kan även ta del av bilder och övrig information som kan vara bra att veta om föreningen.  

Hem

Ärendehantering

Följ upp era ärenden och koppla funktionen till er förvaltares ärendehanteringssystem eller mailadress.

Underlätta uppföljningen och hanteringen av era ärenden i appen och på webben. Alla användare kan skicka in och följa upp sina egna ärenden samtidigt som styrelse/admin kan följa upp alla ärenden kopplade till fastigheterna.  

Integrera vår funktionalitet till er förvaltares ärendehanteringssystem eller mailadress. Ni kan även lägga till er egna mail om det finns ärenden som bör hanteras internt. 

Ärendehanteringen är en tilläggsfunktion till den befintliga felanmälan funktionen. Vid integration tillkommer därför en extra kostnad, vid intresse ger vi prisförslag beroende på integration och omfattning.

Protokoll

Möjlighet att skapa olika typer av protokoll

Protokoll verktyget har vi utvecklat åt förvaltningsbolagen för att underlätta hanteringen av ronderingsprotokoll och driftjournaler när de interagerar med sina kunder. Detta ger en bättre överblick för bostadsrättsföreningarna.

 

Detta verktyg gör det möjligt för förvaltningsbolagen att enkelt lägga upp specifika mallar för varje kund. Deras tekniker kan sedan direkt fylla i protokollen på mobilen eller på webben och publicera dem när arbetet är slutfört.

 

När protokollet har fyllts i och publicerats, lagras det automatiskt i den relevanta mappen. Dessutom skickas en notis via mejl till styrelsen om att protokollet har publicerats.

 

Vår hemsida

Som ett komplement till er portal och app kan ni även

Skapa er egen publika hemsida där ni i styrelsen kan delge information till fler än bara era medlemmar och där alla föreningen kan logga in till er Loomer portal.

 

Utan krångel och långa ledtider har ni en egen automatiserad hemsida som alla lätt kan använda. Med bara ett par knapptryck kan era administratörer och styrelse ändra och uppdatera hemsidan med information så många gånger ni vill. En hemsida som era medlemmar lätt hittar på nätet och som kan användas för att delge information till andra intressenter utanför föreningen.

Vår hemsida är en tilläggsfunktion som kostar 199kr/månaden och ingår inte i Loomers basutbud.

Chatt

Chatten förenklar kommunikationen och skapar bättre gemenskap för medlemmarna i föreningen. Här kan du skicka privata meddelande, skapa grupper och skicka meddelande till styrelsen.

I chatten har du som boende i föreningen möjligheten att skicka privata meddelanden till andra medlemmar, ställa Allmänna frågor, skicka Styrelse meddelande och skapa grupper. Få möjlighet att se vilka tidigare frågor som ställts till styrelsen av andra medlemmar. Prata om hur fin innergården blev efter vårstädningen, diskutera den tidigare årsstämman eller bestäm tid för gemensam hundrastning. Möjligheterna är oändliga!

 

Som styrelse kan du använda samma funktioner som boenden men också svara på Boende frågor, Skriva till boende, Skapa inlägg för styrelsemedlemmar och Skapa (egna) kategorier för boende meddelanden. Kanske vill ni samla all diskussion kring stambytet under en och samma kategori, så detta blir samlat på ett och samma ställe. 

Felanmälan

I Felanmälan kan ni administrera er egen felanmälansida med kategorier samt var felanmälningarna ska skickas från Loomer. 

Med felanmälan blir det lättare för alla boenden att skicka in felanmälningar som berör era fastigheter och hem. Skippa krånglet att behöva skriva i namn, förening, övrig information etc gång på gång vid varje felanmälan.

 

Med Loomer laddas informationen från ert konto för att förenkla själva felanmälan för dig som rapporterar in felet och så att även de som ska åtgärda felet lättare kan lösa problemet.

I felanmälan ingår inte uppföljning och hantering av ärenden i Loomer utan detta ingår i tilläggstjänsten Ärendehantering.

Kalender

Gör det enklare för styrelsemedlemmar och boende att ha en bra uppsikt över vilka aktiviteter som händer i föreningen. Boka upp i kalendern och skicka notiser för påminnelse, gör det svårt att missa viktiga aktiviteter!

Som medlem i föreningen får du en bättre uppsikt om föreningens aktiviteter. Direkt i kalendern kan du se vilka dagar och tider aktiviteterna är uppbokade men även läsa mer om förberedelse eller ta del av övrig information om aktiviteten. Du kan även gilla aktiviteten för att visa att du sett den.

Som styrelse kan du använda samma funktioner som övriga medlemmar. Du kan även boka, korrigera och bestämma vilka som ska vara med på aktiviteterna. Kanske ett styrelsemöte bara behöver innefatta styrelsemedlemmarna medan vårstädningen ska skickas ut till föreningens alla medlemmar.  

Information

Gör viktig information mer lättillgänglig och underlätta funktioner. Se till så att alla medlemmar enkelt kan nå den informationen de behöver, samt kan boka tvättstuga, skicka in felanmälan och mycket mer direkt från mobilen.

Under information kan du som boende använda två kategorier, ”Funktioner” och ”Information”. Under funktioner har du möjligheten att exempelvis skicka Felanmälan, Stadgar, Tvättstugebokning och Dokument. Under Information kan du läsa och ta del av nödvändig information som berör föreningen. 

 

Styrelsen kan använda samma funktioner som resterande medlemmar under Information. De kan också administrera denna sida för att bestämma vad som ska finnas tillgängligt för alla medlemmar.

Dokumenthantering

Tillgängliggör viktiga dokument och information som stadgar, årsredovisningar m.m till de som behöver den.

Skapa er egna dokumentstruktur som tillgängliggör viktiga dokument och information både på webben och i appen. 

Dela upp strukturen vid behov mellan styrelse/admin och övriga boenden för att underlätta administrationen så att rätt information kommer till rätt användare.

Dokumenhanteringen ingår i Loomers basutbud, utan extra kostnad oavsett antalet uppladdade dokument. 

Tjänster

Få tillgång till entreprenörer som kan erbjuda sina tjänster till både förening och enskilda medlemmar. Entreprenörer rekommenderade av Loomer är kvalitetssäkrade och föreningen har även möjlighet att tillgängliggöra egna entreprenörer.

Under tjänster når du olika entreprenörer som finns tillgängliga i applikationen. Dessa entreprenörer är fördelade i olika kategorier beroende på inriktning som till exempel elektriker, målare och snickare etc. När du trycker på någon av kategorierna får du tillgång till entreprenörer. På entreprenörernas egna sida kan du läsa mer om deras verksamhet, kontakta de direkt i appen, läsa recensioner och även skriva egna recensioner om entreprenören. 

Föreningen har också möjlighet att lägga till egna entreprenörer i Loomer. Kanske är det något företag som ni använt tidigare som ni också vill kunna kontakta enkelt direkt i appen. Då får även övriga medlemmar tillgång till entreprenören och kan anlita deras tjänster till sina egna bostäder.  

bottom of page